Kreeka | mai 2019 3

Nii, oleme vaikselt jõudmas mu Kreeka seiklustega lõpusirgele.

16. mai 2019

Ärkasin üsna vara, et asjad kokku pakkida. Jep, loomulikult hakkasin ma seda alles hommikul tegema, kas see kedagi üldse enam üllatab? 😀 Seejärel viskasin oma koti fuajeesse ja läksin hommikust sööma. Kõik olid kas väsinud või nukrate nägudega, sest varsti oli aeg liikuma hakata ning ka enamik osalejatega hüvasti jätta. 9.30 väljuski buss Leptokaryast ja viis meid tagasi Thessaloniki lennujaama. Kuna enamikel läks lennuk juba üsna pea, algas seal hüvastijätmise esimene etapp. Väga kurb oli armsaks saanud inimestega hüvasti jätta, sisimas teades, et paljudega neist ma tõenäoliselt enam ei kohtu. Lõpuks tuli meil bussile hüpata ja Thessalonikisse sõita. Kreekasse jäid veel mõneks ajaks türklaste punt, horvaatlastest mõned, enamik eestlasi ja enamik kreeklasi tulid ka Thessalonikisse.

Ma nüüd seda päeva meenutades mõtlen, et see tundub maru pika päevana, et kõik see oleks 24h sisse ära mahtunud, aga tegelikult oli lihtsalt väga sündmusterohke. Igatahes, mina, türklased ja horvaatlased läksime oma kodinatega mu uue kreeklasest sõbra sõbra poole. Jah, need kaks “sõpra” peavad järjest olema. 😀 Nagu, mu kreeklasest sõbral oli sõber, kelle juurde me kõik siis maandusime. Ta oli kergelt öeldes üllatunud, sest polnud teadlik, et noortevahetus tema korterisse üle kolib. Okei, tegelikult teised tahtsid lihtsalt oma kotid sinna mõneks tunniks hoiule jätta, et ei peaks neid mööda linna kaasas tassima. Käisime söömas, istusime kuskil väliterrassil koos Thessalonikisse jäänud osalejatega mõnda aega, aga siis tuligi juba horvaatlaste kord lennujaama suunduda. Seejärel jätsime hüvasti kahe Eesti tüdrukuga. Kuigi ka see oli kurb hetk, siis oli ikkagi lootus ja tõenäosus nendega edaspidigi kokku saada.

Türklaste ja kreeklastega chillisime veel linna peal. Üks hetk otsustasime Kataga, ühe armsa Eesti tüdrukuga, vegan toidukohta otsima asuda, sest tema oli päris vegan ja mina taimetoitlane ja me lihtsalt tahtsime kohalikke vegan kohti avastada. Leidsime Roots’i-päris mõnusa atmosfääriga koha ning toit oli ka hea. Me pidime sealt suhteliselt äkitselt minema kiirustama, sest sain teada, et türklased peavad varsti lennujaama minema ning me tahtsime nendega ka enne hüvasti jätta. Ma olin mega kindel, et me jääme hiljaks, aga õnneks jõudsime täpselt õigeks ajaks, huh.

Ja nüüd päeva tipphetk. 😀 Kuna me olime Kataga eelmine õhtul diili teinud, et kui Thessalonikisse jõuame, siis teeme endale kõrva uued needid. Ausalt, mul oli see vahepeal meelest läinud, aga kui hommikupoole linnas ringi kõndisin, siis oli mul imelik tunne, nagu ma oleksin midagi tähtsat ära unustanud. Well, duh, ma olin ära unustanud, et lubasin oma kõrva uue augu teha lasta. 😀 Igatahes, diil oli diil ja nii me Kataga sättisimegi ennast ühte väga decent välimusega stuudiosse. Meid võeti ka suhteliselt kohe vastu ning tegelikult polnud see kogemus üldse väga hull. Nojah, see kord ma ei lasknud industriaali ka teha, vaid ühe augu kõrvalesta. Lisan veel, et kuigi see koht asus südalinnas, siis oli hind ikkagi odavam kui Eestis ja töö tundus väga steriilne. Jäime väga rahule. Pärast käisime küll punaste kõrvadega ringi, aga noh, ilu nõuab ohvreid.

Mina õnnelikult oma punase kõrva ja uue neediga. Ma sõbranna lõikasin pildilt välja, sest pigem hoian teiste inimeste privaatsust.

Õhtul läksime alles jäänud rahvaga ühte käsitööõllebaari, mis oli täiega hea valik. Ma tõmbasin endale ligi ühe CR/AK New Zealand gluteenivaba IPA ja see oli mega hea. Kui tavaliselt on IPAd üpris mõrkjad, siis see oli küll IPA kohta päris mahe ja puuviljane. Kohe pärast needi tegemist vist tegelikult ei soovitata/tohiks neid gaasilisi, lahjasid alkohoolseid jooke juua, nii et ärge siinkohal minust eeskuju võtke. Lihtsalt, pööritage silmi vms. Etteruttavalt võin öelda, et see paranes mul ilusti ära. 😀

17. mai 2019

Sõin hommikust ühes maailma parimas falafelikohas. Ehk siis taaskord täiesti vegan koht ja no nämm, kui mõnusalt krõbedad ja maitsekad need falafelid olid. Kata ja Andrea (itaallane) liitusid ka meiega ja otsustasime White Tower’iga lähemalt tutvuma minna. Ostsime piletid, aga me väga ei viitsinud seda muuseumi osa seal torni sees kuulata/vaadata. Ma ise kahjuks pole väga muuseumi inimene + seal oli päris jahe ning tahtsin üles torni katusele vaadet ja päikest nautima minna.

“Thessaloníkisse pole pideva maavärinaohu tõttu ehitatud pilvelõhkujaid ning linn on säilitanud omapärase ilme.” –  Vikipeedia.
See taustal olev mägi on Chortiatis/Hortiatis. Ehk inglise keeles Chortiatis ja kreeka keeles Hortiatis.

Peale lõunat jalutasime lihtsalt sõbraga linna peal ringi ning rääkisime juttu. Õhtupoole saime teistega kokku ja läksime õllefestivalile. Seal liitus meiega ka mu sõber eelmisest projektist. Kuigi ma olin teda aprilli lõpus juba Eestis näinud, sest ta käis seal noortevahetusel, siis oli teda loomulikult ülitore uuesti näha. Seal õllefestivalil oli iseenesest päris ebameeldiv olla, sest rahvast oli palju ja enamik inimesi meie ümber suitsetasid, seega mul hakkas kergelt halb, sest ma mingi hetk enam värsket õhku ei tundnudki.

Varsti oli aeg Kata, eestlasest sõbra ja ühe kreeka neiuga hüvasti jätta. Taaskord kurb moment, aga ma olin kindel, et kalliks saanud eestlasi näen ma kindlasti veel.

18. mai 2019

Hommikul läksin kreeklastest sõpradega välja. Kõigepealt sebisime midagi hommikusöögiks ning seejärel läksime sadamasse chillima. Seal oli ilus vaade ja niisama mõnus. Varsti liitus veel mu sõprade sõber ning Andrea (itaallane projektist) meiega ning siis rääkisime veidi lihtsalt juttu ja mängisime ka mingeid mänge, mida nt projektis tegime. Üks hetk läksid meil jälle kõhud tühjaks ja siis läksime uuesti toidujahile. See oli mu viimane päev Thessalonikis, sest õhtul pidin juba lennujaama minema. Kusjuures mina ja Andrea olime vist viimased välismaalastest projektis osalejad, kes lahkusid. Andrea jäi minust vist isegi päev kauemaks. Igatahes, läksin ma veel suveniire otsima, sest jah, nagu alati, jätan ma kõik viimasele minutile.. Õnneks möödus see käik päris edukalt ja kiirelt.

Lõpuks oli aeg asjad kokku visata ja lennujaama poole suunduda. Või noh, kõige pealt bussipeatuse poole. Jätsin sõpradega hüvasti, üritasin mitte väga hullult töinama hakata ja astusin bussi peale.

Lennujaamas sujus kõik hästi. Vist? Ma väga täpselt ei mäleta. Igatahes, kuna mu vahemaandumine oli Londonis, siis pidin ka läbi passikontrolli minema. Seal värava juures istudes ja oodates pardale laskmist, hakkasin ühtäkki mõtlema, et miks mu ümber igas variandis briti aktsenti kuulda on. Okei, siis ma isegi ei saanud aru, et seal oleks olnud mitu erinevat aktsenti. Pfh, amatöör, eks. Igatahes, ma saan aru, mida te praegu mõtlete ja miks te peast kinni hoiate, samal ajal küsida soovides, et: “Viola, oled sa kaalunud, et tõenäoliselt tuleneb see asjaolust, et lennuk läheb Londonisse?” Jah, sama. Ma ise ka vahepeal imestan, kui kohuke ma olla suudan. 😀

Londoni Stanstedi lennujaam oli max veider. Ma sinna jõudsin veidi peale südaööd, ja siis ei toimunud seda tavalist lendude transferi e kui sul mõne tunni pärast uus lend läheb ja sa ei viitsi lennujaamast ära käia, vaid plaanid seal selle aja ära oodata, siis sa saad otse edasi sinna väljuvate lendude alasse minna vms. Aga Stansted vist on öösel mingi aeg kinni? Ma ei tea? Igatahes, pidin ma kõik need passikontrollid jms huinjaad läbi tegema, lihtsalt selleks, et kuhugi mega tühja saali, saabuvate lendude värava juurde ennast põrandale istuma sättida. Kuhugi mujale lihtsalt ei lastud. Turvakontroll oli kinni. Ausalt, kõige nukramalt veedetud lennujaama hetked. Ok, valetan, tookord oli mitu korda hullem, kui lennukist maha jäin, aga see selleks. Igatahes, eks ma siis leidsin mingi vaba nurga ja kössitasin põrandale istuma. Õnneks oli mul piisavalt aega ja seal kandsin oma märkmikusse reisil toimunut, nii et tänu sellele on mul üldse praegu veel meeles millestki kirjutada. 😀 Stanstedi lennujaamas otsustasin ma lugeda ka seda kaarti, kuhu projektis osalejad mulle kirjutasid. Korralik pisarakiskuja, aga samas tegi südame nii soojaks.

Hetk iseendale. 1 aasta. 365 võimalust.

Lõpuks, ca 4 ajal vist, sain läbi turvakontrolli minna. Ma arvasin, et see Stanstedi lennujaam on sama suur kui Tallinna lennujaam, et noh, kui nad selle turvakontrolli v mille iganes mingiks ajaks kinni panid, aga ei. Et oma väravani jõuda, pidin ma rongi peale minema, mis sõitis ikka korraliku kiirusega ja see sõit kestis ca 5 minutit. Nagu what the hell? Lõbus fakt: ma oleks peaaegu lennukist maha jäänud, sest jäin seal üldises ootesaalis uimama ja ma ei tajunud ära, et oma värava juurde pean rongiga minema. Ma avastasin selle üsna viimasel minutil, kappasin esimesel võimalusel selle lennujaama sisese rongi peale (õnneks need käisid päris tihti) ja jõudsin oma värava juurde reaalselt viimase kutse ajal. Huh. Okei, see oli lõbus fakt lihtsalt selle tõttu, et ma lennukist sel korral maha ei jäänud, hõhõ. Vastasel korral oleks see pigem olnud kurb fakt. 😀 See naeru emoji siin on veidi kohatu jah.

Jõudsin ilusti Tallinna lennujaama. Passikontrollis oleks peaaegu magama vajunud. Hea uudis oli, et Eestis polnudki lund maas, hõhõ. Aa muidu, lennuk Londonist läks 6 ajal hommikul ja Tallinna jõudsin peale 10. Mitte, et see oleks üle 4h lennanud, aga lihtsalt ajavahe tuli mängu.

Pärast trammi ja bussiga trippimist, jõudsin lõpuks koju. Viskasin esimese asjana riided pesumasinasse ning seejärel kerisin mõneks tunniks ära magama. Ma lennukites väga head und seekord ei saanud, seega, et end inimeseks muuta, oli vaja mõneks tunniks padjale kaissu ronida. Ja omg, kuidas ma oma patja igatsesin! 😀

With my true love.

Selline see reis siis oligi. Täis armsaid inimesi, imelisi mälestusi, huvitavaid uusi teadmisi ning hingetuks võtvaid vaateid.